REFORMASI!



Apabila Zaid Ibrahim dan Mustapa Kamil mula bersuara kepada  DS Anwar maka kita boleh melihat demokrasi penuh dalam Pkr.
Agenda reform bukan bermula dengan Anwar tapi anwar hanya penyambung mata rantai agenda reformasi.
Jika memberi komentar dalam isu ini,saya hanya lihat dari sudut medium sahaja.Maksudnya ,medium mengkritik,bagi saya,Zaid dan Mustapha kamil tidak perlu mengkritik secara terbuka dengan media jika sayang parti kerana ia vitamin buat Umno.Jika kritik dan nak bersilat teruskan bersemuka dengan KETUA UMUM.
Apakah rumah Pkr akan runtuh jika konflik ini berlaku?Konflik ini memuncak dan Saifudin Natusion kena galas maruah dan menjawab tomahan ini.Saya lihat semangat  chegu Bard memuncak mengenderai reform ini dan Anwar mesti bagi full support kepada semua calon tanpa kira bulu.
Begitu juga dengan cara pemilihan pimpinan secara terbuka,adakah sesuai?mahu tiru cara Umno?Lihat Pas,cara pemilihan melalui perwakilan dan syura lebih rapat dengan ruh ISLAM.
DS  Anwar Ibrahim perlu mendengar nasihat lawan dan kawan,teringat saya pada kisah Allahyarham Ust Fadzil Noor yang menasihati DS Anwar jangan masuk UMNO,tapi DS Anwar masuk juga.
Mendengar nasihat dan membaiki cara teguran amat signifikan buat DS Anwar Ibrahim pada masa sekarang.

1 comments :: REFORMASI!

  1. FROM TRANUNG:Re: PKR REFORM (Score: 1)
    by Sportlight on Tuesday, November 09 @ 21:50:02 PST
    (User Info | Send a Message)
    InsyaAllah, PR akan tubuh Kerajaan Pusat pd PRU akan datng. Harap inilh bom jangka akhir dari pihak yg rakus dgn kuasa & kedudukn. Setakat Zaid & Mustaffa buat onar, itu prkara biasa dlm demokrasi PKR. Rakyat marhaen tlh sedia maklum bhw Umno adalh pengkhianat kpd rakyat & negara yg mmbuat hubungn dgn Israel. Fakta inilh perlu d semat d setiap sanubari rakyat M'sia. Confirmlh!! PRU akan dtg adalah milik PR.