Usaha Reform di Malaysia-siri 1

Jika bercakap soal reform ini saya ada pandangan peribadi.Di antara partai-partai yang ada saya melihat usaha REFORM ini banyak dijalankan oleh PAS.
Pas menerajui agenda REFORM dalam masyarakat Malaysia.Usaha-usaha dakwah dan Islah dititik berat oleh Pas dalam menerajui parti politik di tanah air ini.
Pas boleh berbangga dengan kelahiran dewan himpunan penyokong Pas yang terdiri dari kaum Cina,India dan lain-lain.Tentu Yb Dr. Mujahid tersenyum memikirkan kejayaan ini.
Reform masyarakat bukan mudah!Ia bukan hanya dilihat melalui kacamata demostrasi namun ia diihat dari sudut pengislahan dan gerakan dakwah secara universal dan perkara ini yang menjadi wadah perjuangan Pas selama ini.
Gerakan REFORM adalah sunnah para anbiyak.Di saat kaum arab berada di dalam lubang sesat,Nabi Muhammad s.a.w telah dibangkit untuk menjalankan usaha besar itu.
Gerakan Reform di Malaysia tidak ketinggalan daripada kewujudan banyak NGO dan jamaah.Sudah tentu PAS adalah satu  entiti jamaah dari jamaah Islam yang lain namun konsep,dasar serta ciri-ciri yang lebih rapat dengan seruan Al Qur’an,Hadis,Ijmak  dan Qias menjadi pilihan solid sebahagian umat Islam di Malaysia.

Bersambung....

0 comments :: Usaha Reform di Malaysia-siri 1